-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1126 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

تاثير اينترنت را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ با چه راه كارهايي مي توان از اين پديده براي گسترش فرهنگ اسلامي بهره جست ؟
اينترنت محصول علمي و فني بشر است و مانند هر ابزارديگري مي تواند استفاده مثبت يا منفي داشته باشد بنابراين آنچه داراي اهميت است بالابردن ضريب مثبت در ابعاد مختلف ( تكنولوژي ، فن آوري ،تبليغ در اسلام و ...) و جلوگيري كامل يا كاهش اثرات منفي اين رسانه مهم جهاني مي باشد مسلما ما براي دستيابي به توسعه اي سريع و همه جانبه وايجاد تمدن اسلامي و عقب نماندن از قافله علم و تمدن بشري نيازمنداستفاده از تكنولوژي وفن آوريهاي پيشرفته مي باشيم كه يكي از مهمترين آن شبكه جهاني اينترنت است كه در همه زمينه هاي علمي ، تحقيقي ، هنري ،سياسي ، تاريخي ، مذهبي با همه فروعات و جزييات رشته هاي گوناگون مي توان از آن بهره برد اما در عين حال از آن جا كه مراكزي از طريق اينترنت اكنون اطلاعات غير علمي و غير انساني در جهت يكسان سازي فرهنگي ،هنري ، سياسي ، تاريخي ، مذهبي با همه فروعات و جزييات رشته هاي گوناگون مي توان از آن بهره برد اما در عين حال از آنجا كه مراكزي كه از طريق اينترنت اكنون اطلاعات غيرعلمي و غيرانساني در جهت يكسان سازي فرهنگي جهان و مسلط نمودن فرهنگ آمريكا و محو ساير فرهنگها و بالاخره تحقيق دهكده جهاني به رهبري آمريكا ارايه مي نمايند صدها برابر مراكزي است كه اطلاعات مفيد و علمي و فني ارايه مي نمايند بايد با ارايه مكانيزمي دقيق و حساب شده است . توسط متخصصان از معايب و مضرات آن جلوگيري نمود در اين راستا راه كارهاي بهره بري صحيح از اينترنت در جهت گسترش فرهنگ اسلامي عبارتند از : 1- تهاجم تبليغي را بايد با شيوه هاي نوين تبليغي پاسخ داد با استفاده از اينترنت مجموعه آثار فرهنگي اسلامي رابه اين شبكه جهاني منتقل نمود و راه آشنايي ملت هاي ديگر را با فرهنگ اسلامي فراهم ساخت در اين مورد البته قدمهايي برداشته شده است . 2- دركشورهاي اسلامي با استفاده از شيوه نامه نگاري الكترونيكي با صاحب نظران ،جوانان كساني كه آمادگي دريافت پيام هاي اسلامي را دارند مكاتبه شود وسوالات و نيازهاي آنان پاسخ داده شود .3- فرهنگ غرب آسيب پذيري زيادي را دارد كه با زير سوال بردن آنها و آگاهي به نسل جوان كشورهاي اسلامي و حتي غربي امواجي در مخالفت با آن را مي توان ايجاد نمود .4-دولت اسلامي بايد يك شبكه واحد و مادر از مجموعه شبكه هاي داخلي ايجاد نمايد و سپس ساختار خاصي را براي ارتباط با شبكه جهاني مشخص نمايد حتي كشورهايي مانند فرانسه ساختار خاصي را براي اتصال به اينترنت ايجاد كرده است . 5- بايد راهي را براي گزينش اطلاعات جهاني پيدا كرد و ازورود اطلاعات آلوده از طريق شبكه جهاني جلوگيري كرد صاحب نظران معتقدند اين از نظر تيوري و عملي امكان دارد با كنترل همه جانبه ارتباطات شبكه جلوي تماس با مراكز غيراخلاق گرفته شود، ( ر.ك مجله نگاه حوزه شماره 62-59 ارتباطات و نقش اينترنت در حوزه اطلاعرساني ديني ، حميدفغفور مغربي ص 148 ) . ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.